Logo LAA  

Letecká amatérská asociace ČR
Ke Kablu 289, 102 00 Praha 10
Tel.: 242 403 270 Fax: 242 403 596

  English version
English version
upozorneni
Ultralehké letouny Závěsné kluzáky Motorové závěsné kluzáky Padákové kluzáky Paramotory Ultralehké vírníky Ultralehké vrtulníky
 
  Stanovy
  Organizační řád
  Organizační schéma
  Schéma správy
  Sídlo, návštěvní hodiny
  Aparát LAA, kontakty
 
  Novinky

Vítr aktuálně

  Směr,teplota,oblačnost
Aktuality
  Provoz a technika
  Články / Oznámení
  Vzdušný prostor ČR
  Flying in Europe
Svaz...
  Paraglidingu
  Ultralehkého létání
  Závěsného létání
  Motor. paraglidingu
LAA ČR
  O Asociaci
  Sportovní výsledky
  Konference LAA ČR
  Rada LAA ČR
  Členství
  Poplatky
  Pojištění
  Pilotní průkazy
  Technické průkazy
  Změna majitele SLZ
  Jak platit za služby?
  Akce
  Inspektoři
Praktické Informace
  Meteosondy LAA ČR
  Letečtí lékaři
  Letecké zkratky
  Info o nehodách
  Tabulka METAR TAF
  Telefonní čísla
  Ztráty a nálezy
  Organizace ICAO
  Typové průkazy ULL
  Reg. plochy SLZ
Pilot
  Pilot aktuálně
  O časopisu
  Obsahy časopisu
  Obsah ročníků
  TV Pilot
  Bulletiny LAA ČR
  Internetové články
  Starší plná čísla
  Předplatné
  Komerční inzerce
  Řádková inzerce
  Termíny uzávěrek
  Podání inzerce on-line
  Akce on-line
  Redakce
Downloads
  Acrobat Reader
  Zábava
Seminář inspektorů techniků a inspektorů provozu ULLa, Ulh a ULwPošli článek...  Formátuj pro tisk...
14.11.2002 12:00 (Ultralehké vírníky) školení a semináře (Hofmann Petr)

Pozvánka na seminář inspektorů techniků a inspektorů provozu ULLa, Ulh a ULw v roce 2002 Vrchlabí.


Vážený příteli,
Svolávám povinný seminář inspektorů techniků a inspektorů provozu ULLa,ULh a ULw který se koná ve dnech 29. listopadu - 1. prosince 2002.
Místo konání: Letiště Vrchlabí - letecká škola
Inspektoři provozu: sraz v pátek 29.11 od 18 - do 20 hod. Pátek neformální výměna zkušeností a utužení vztahů. Jednání začíná v sobotu 30.11. od 9.00 hod. Předpokládané ukončení semináře je v 17.hod.
Inspektoři - technici: sraz v sobotu v 17.00 hod. Předpoklad ukončení v neděli v cca 16 hod, podle potřeby.
Poznámka: inspektorem LAA ČR může být pouze člen LAA, tzn. má zaplacené členské příspěvky a odebírat časopis Pilot!!
Z důvodu zajištění ubytování a stravy prosím o potvrzení účasti do středy 27.11.2002, kdy přijedete, pátek večer nebo v sobotu ráno (případně omluvu proč se nemůžete zúčastnit.)
Tel.: 24 24 03 286, 777 707 261 = Chvála
Stravné a nocležné bude hrazeno z rozpočtu. Pro uhrazení cestovného osobním autem je nutné doložit kopii velkého techničáku kde je údaj o majiteli, obsahu a spotřebě (pokud již není založené u ekonomky).
Jako vždy musíme šetřit a proto Vás žádám, abyste se snažili obsadit vozidla alespoň dvěma osobami.
Doporučuji následující obsazení vozidel (není závazné):
Chvála, Strádal, Chvojka, Vyhnal
Staněk, Kořínek, Žalud
Slad, Příhoda, Vychopeň, Marek
Schalek, Podborský
Hybler, Filek
Kubec, Jungman
Packo - kontaktuje se s někým na společné trase
Samostatně: Bláha, Svoboda

Program inspektorů techniků ( časové odchylky se mohou vyskytnout):
Sobota: 17:00 - 18.00 večeře, 18.00 - 21 program.
Následně do 2X. XX hod volná diskuse a neformální utužení vztahů.
Neděle: 8:00 - 9:00 snídaně, jednání, 12:00 - 13:00, oběd jednání, 16:00 večeře.

  1. Prostory - obecné zopakování.
  2. Zopakování postupů při plánování letů.
  3. Novelizovaná výcviková osnova.
  4. Nový zkušební řád
  5. Rozbor nehod
    Přednáší Z. Doubek
  6. Postup technika při ohledání letecké nehody (nespěchat, udělat si celkový obrázek), postupně prohlížet díly řízení, nosného systému, úplnost a zajištění čepů, prvky řízení, náhony řízení, pohonná jednotka, lze motorem otočit, nádrž - palivo, filtr - palivo, karburátory - palivo v plov. komorách, vrtule - poloha listů (točila se nebo ne) atd. Systematicky vše zkontrolovat zapsat a nafotit. Důležité díly případně zajistit pro další posouzení … Zbytečně nevyslovovat předčasné závěry hlavně ne před cizími lidmi.
  7. Informace o novém způsobu ověřování letové způsobilosti Typových letounů.
  8. Kurz zkušebních (zalétávacích) pilotů - předběžná informace o potřebě kurzu.
  9. Činnost inspektora technika LAA. Zopakování náplně činnosti.
  10. Vedení rejstříku, přidělování značek a čísel. (rok 2003 = písmeno"I", čísla pokračují z minulého pořadí až do čísla 99)
  11. Postupy schvalování nových ULLa do provozu (bude všem předán písemný postup). Společně probereme a sjednotíme postupy, jak uvádět letouny do provozu. Technické průkazy Z, A, P - doba platnosti je maximálně 2 roky. Pozor - nelze prodlužovat: datum - konec měsíce.
  12. Postupy prodlužování platnosti TP SLZ ( bude předán písemný postup). Důsledná technická prohlídka, kontrola letové příručky a letadlové knihy. Všem majitelům ZK, kteří nemají tech. průkaz propadlý déle než 2 roky, jsem zaslal jednoduchou letadlovou knihu. Nutné trvat na jejím vyplnění a záznamech.
  13. Vydávání a prodlužování Technického průkazu centrálním rejstříkem. Zopakování zásad a sjednocení postupů. Vyhodnocení současného stavu.
  14. Prodiskutujeme nejčastější chyby které se vyskytují, např. Zaslán Registrační list, není zaplaceno zákonné pojištění. Nebo chybí protokol o záletu, zkušební protokol či zpráva o přezkoušení.
  15. Připravte si praktické případy z provozu, které vybočují z běžné praxe, jak u nových tak při prodlužování TP. Zkušenosti s přestavbami a opravami letounů po havárii.
  16. Soubor dalších problémů:
    a. Registrace letounů cizích státních příslušníků
    b. Prodej SLZ do zahraničí - zrušení registrace a odstranění znaků
    c. Změna inspektora technika - nutno oznámit původnímu technikovi a převzít od něj dokumentaci.
    d. Pozor na svařované díly - jakost oceli, technologie, kontrola svaru !!!!
    e. Palivová soustava - nádrž a její zástavba, odkalovací jímky, nádobky, sací koš v nádrži. - opakovat závěry z minulého semináře. Palivové filtry.
    f. Problémy s laminátovými nádržemi.
    g. Motory - unášeče vrtulí - (Altner), chlazení vzduchem chlaz. motorů, zástavba chladičů.
    h. Vrtule, - informace co udělá nevyvážená vrtule - (Tukan, Banjo)
    i. Zástavby záchranných systémů, upevnění, umístění rakety.
    j. Správně a důsledně vyplňovat při periodických prohlídkách formuláře. Vždy vypsat kolik nalétáno hod. změny, úpravy, opravy. Vždy na závěr uvést, že vyhovuje k provozu…
  17. Různé, diskuse.


11.11.2002


Na setkání se těší

Václav Chvála.
Z.Doubek

Fotosoutěž
  Aktuální ročník






Školící středisko LAA - e-learning

Odkazy
  Zkoušení - LAA ČR
  ŘLP
  WEBRIEFING
  Omezené prostory
  NOTAM
  Počasí v ČR (ČHMÚ)
  Meteo pro sp. létání
  Radarové odrazy ČR
  Počasí Medard
  Počasí Flymet
  Družice MSG
  Synoptika USAF
  Další odkazy...
Ke stažení
  Přihláška LAA 2012
  Registrace ve svazu
  Prodloužení PL
  Zák. o civ. letectví
  Vyhl. 108-1997
  Předpis LA-1
  Předpis LA-2
  Předpis LA-3
  Předpis LA-6
  Předpis UL-1
  Předpis UL-2 část I
  Předpis UL-2 část V
  Osnova UL-3 ULL
  Osnova UL-3 MZK
  Osnova ULK-3
  Osnova UH-3
  Osnova UV-3
  Předpis PL2
  Předpis PL-3
  Předpis PL-4
  Osnova MPL-3
  Předpis ZL-1
  Osnova ZL-3
  Směrnice LN
  Dot. instruktora PL
  Pal.d. a let.p. MPK
  Protokol MPK
  Let. zkoušky MPK
  Předb. zpr. o nehodě
  Sportovní řád FAI
  Hl. provozu navijáku
  Přehl.činnosti insp.
  OL MPK
  OL MPK kvalifikace
  OL ZL
Moje LAA
  přihlásit se
  registrace
© LAA ČR | developed by Xsite.cz